Shipping & Returns

SHIPPING POLICY

.

Verzendbeleid

Covid-19:

 

Als gevolg van COVID-19 lockdown en de wereldwijde pandemie zijn alle koeriers overbelast, waardoor vertragingen kunnen optreden. De verzending van uw bestelling gebeurt zo snel mogelijk, maar na aanlevering bij de koerier kunnen de vertragingen optreden en dit is buiten onze controle.

 

Voorwaarden

1. Voor de verkoop van onze producten zijn uitsluitend deze op de website vermelde voorwaarden van toepassing. Andere voorwaarden, in het bijzonder voorwaarden van klanten, zijn alleen van toepassing wanneer deze door ons schriftelijk zijn erkend.

2. De overeenkomst wordt uitsluitend in het Nederlands gesloten.

3. Op (geschillen over) de overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

4. Eigendomsvoorbehoud: Totdat er volledig is betaald blijven de geleverde producten ons eigendom.

5. De verkoop van onze producten is beperkt tot Nederland (met uitzondering van de Nederlandse gebieden buiten Europa), om welke reden het factuur- en leveringsadres zich in Nederland moet bevinden.

 

EU-orders:

 

In overleg en op verzoek kan eventueel worden verkocht aan een klant in een andere EU-lidstaat. In dat geval geldt het volgende. Houd er rekening mee dat het langer duurt om pakketten aan te komen. Er kan alleen aan ondernemers in andere EU-lidstaten worden geleverd als zij hun Btw-identificatienummer hebben verstrekt vóór de facturering en de levering. Klanten zijn verantwoordelijk voor alle invoerrechten, douane, lokale omzetbelasting en administratiekosten. Betaling hiervan kan nodig zijn om uw bestelling vrij te geven van de douane bij aankomst. Helaas kunnen we niet adviseren over het bedrag dat dit kan zijn. Voor bestellingen die worden geannuleerd, teruggestuurd naar de afzender of geweigerd vanwege douanekosten e.d., worden restockingkosten van € 50 in rekening gebracht.

 

Buiten EU-orders:

In overleg en op verzoek kan eventueel worden verkocht aan een klant buiten de EU. In dat geval geldt het volgende. Houd er rekening mee dat het langer duurt om pakketten aan te komen. Klanten zijn verantwoordelijk voor alle invoerrechten, douane, lokale omzetbelasting en administratiekosten. Betaling hiervan kan nodig zijn om uw bestelling vrij te geven van de douane bij aankomst. Helaas kunnen we niet adviseren over het bedrag dat dit kan zijn. Voor bestellingen die worden geannuleerd, teruggestuurd naar de afzender of geweigerd vanwege douanekosten e.d., worden restockingkosten van € 50 in rekening gebracht.

 

Er kunnen ook extra invoerrechten worden geheven op artikelen die buiten het VK en de EU zijn geproduceerd

Return & Exchange Policy

Veel van onze artikelen zijn uniseks en beschikbaar in twee maten en vaak uniek. Maar het is ook mogelijk om geheel persoonlijk en op maat ontwerpen in opdracht te realiseren. Vraag naar de mogelijkheden.

 

Retourbeleid

We hebben voor particulieren (consumenten) een retourbeleid van 14 dagen Dat betekent dat u 14 dagen na ontvangst van uw artikel de tijd heeft om een retourzending aan te vragen. Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet uw artikel in dezelfde staat verkeren als waarin u het hebt ontvangen, ongebruikt, met etiketten en in de originele verpakking. U hebt ook het aankoopbewijs en of de bevestiging van uw aankoop nodig.

 

Om een retour te starten, kunt u contact met ons opnemen op sergiocruz@lacostumeria.nl. Als uw retourzending wordt geaccepteerd, sturen wij u een retourlabel, evenals instructies over hoe en waar u uw pakket kunt verzenden. Items teruggestuurd of teruggebracht naar ons zonder eerst een verzoek om een terugkeer zal niet worden geaccepteerd. Helaas kunnen wij de verzendkosten niet terugbetalen. U kunt altijd contact met ons opnemen voor een retourvraag op sergiocruz@lacostumeria.nl

 

Uitzonderingen / niet-retourneerbare artikelen

Bepaalde soorten artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals aangepaste producten, op maat gemaakte artikelen of artikelen die zijn gedragen. Neem contact op met La Costumeria als u vragen heeft over uw specifieke product. Voor ondernemers geldt als uitzondering op het retourbeleid voor consumenten dat alleen na overleg kan worden geretourneerd; neem dan binnen 14 dagen  contact op met La Costumeria.

 

Schade en problemen

Omdat alle producten met de hand worden gemaakt, kan er een onregelmatigheid optreden.

Controleer uw bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect is, beschadigd of als u de verkeerde maat ontvangt, zodat we het probleem kunnen bespreken en het snel kunnen oplossen.

 

Recht van intellectueel eigendom en handelsmerken 

De door ons geëxploiteerde website alsmede de gehele inhoud ervan, in het bijzonder teksten, foto’s, afbeeldingen, grafische voorstellingen, drukken, textieldesigns, films, presentaties, geluid, illustraties en eventuele software alsmede alle merken en/of modellen, in het bijzonder rechten van intellectueel eigendom, naam- en beeldrechten, merken en/of geregistreerde respectievelijk niet geregistreerde modellen, zijn alle door industriële eigendomsrechten beschermd tegen onrechtmatig gebruik. Voor ieder gebruik, behalve voor het uitzoeken en kopen van een artikel, is vooraf schriftelijk toestemming vereist van ons of, indien de desbetreffende rechten niet bij ons liggen, van de rechthebbende.